Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Powstaje marka turystyczna Roztocze

Dziś (29.12) Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zorganizowała konferencję prasową online, dotycząca tworzenia marki Roztocze- projektu realizowanego przez LROT. Zaprezentowano strategię kreacji, wdrożenia i rozwoju marki Roztocze na lata 2021-2026, historyczny dokument dla regionu Roztocza.

Podczas konferencji przedstawiono efekty realizowanego projektu „Roztocze – tutaj naturalnie odpoczywam” oraz  oficjalnie ogłoszono laureatów certyfikacji obiektów noclegowych, gastronomicznych, gospodarstw agroturystycznych i atrakcji turystycznych z terenu Roztocza, w tym wielu z terenu Powiatu Lubaczowskiego.

W konferencji wziął udział Michał Mulawa- Wicemarszałek Województwa Lubelskiego, Paweł Wójcik- Prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej  oraz Dorota Lachowska- Dyrektor LROT.

Dziś kamień milowy, bardzo ważny dzień, jeżeli chodzi o stworzenie marki turystycznej Roztocza – mówił podczas konferencji Michał Mulawa- Wicemarszałek Województwa Lubelskiego wspominając o podpisanym wcześniej przez Jarosława Stawiarskiego- Marszałka Woj. Lubelskiego oraz Władysława Ortyla- Marszałka Woj. Podkarpackiego  liście intencyjnym,  dotyczącym tworzenia marki.

Roztocze to kraina, która wymaga tego, by się nią zająć na poważnie, żeby ją rozwijać i włączyć do rozwoju turystyki, żeby nie tylko turyści byli zadowoleni z przyjazdu na Roztocze, ale też aby mieszkańcy mogli zwiększać swoje dochody i znajdować miejsca pracy, bo turystyka to doskonałe narzędzie, by rozwijać regiony– podkreślała z kolei Dorota Lachowska- Dyrektor LROT.

Głównym celem projektu „Roztocze – tutaj naturalnie odpoczywam”, dofinansowanego ze środków Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii,  było opracowanie spójnej strategii kreacji, wdrożenia i rozwoju marki Roztocze jako elementu niezbędnego dla zrównoważonego zarządzania turystyką i promocją destynacji turystycznej. Działanie zostało zrealizowane we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego.

Najważniejszą ideą projektu jest zbudowanie w świadomości znaczenia współpracy pomiędzy podmiotami branży turystycznej i właścicielami/zarządcami atrakcji turystycznych na Roztoczu w procesie promocji marki dla zwiększenia ilości turystów odwiedzających krainę. Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia ruchu turystycznego na Roztoczu również w rzadziej odwiedzanych miejscach tej krainy.

W ramach projektu została przeprowadzona certyfikacja obiektów noclegowych, gospodarstw agroturystycznych, lokali gastronomicznych i atrakcji turystycznych z terenu Roztocza zarówno w województwie lubelskim jak i podkarpackim. W procesie certyfikacji zostało wyłonionych 60 laureatów certyfikacji: 10 obiektów gastronomicznych, 10 obiektów noclegowych, 10 gospodarstw agroturystycznych oraz 30 atrakcji turystycznych. Są to „Miejsca marki Roztocze”, oznakowane specjalnymi tabliczkami, które stanowić będą podpowiedź dla turystów indywidualnych, a także pomoże zbudować rozpoznawalność marki w świadomości potencjalnych turystów. Wśród certyfikowanych obiektów znalazł się: Zespół Cerkiewny w Radrużu, Wiśniowa Górka, Gospodarstwo Agroturystyczne Dzikowsko, Chutor Gorajec, Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Hucie Różanieckiej, Linia Schronów Mołotowa, Ekoszlak- Poznawczy Szlak Dziecięcy w Gorajcu, Centrum Koncertowo- Wystawiennicze w Narolu, Leśna Chata w Kowalówce oraz Dębowy Dwór w Rudzie Różanieckiej. Pełna lista dostępna jest na stronie https://www.roztoczetravel.pl/zaplanuj-pobyt.

W kolejnym etapie będą prowadzone następne nabory do certyfikacji.

Wprowadzenie certyfikacji oraz oznakowanie obiektów i atrakcji turystycznych umożliwi rozwój marki turystycznej Roztocze i tworzenie spójnych ofert turystycznych dla organizatorów turystycznych. Efektem projektu będzie szeroka promocja certyfikowanych obiektów za pomocą dedykowanej strony internetowej, aplikacji mobilnej, jak również na profilach w mediach społecznościowych. Dodatkowo, opracowany został folder promujący markę Roztocze zawierający informację o wszystkich obiektach i atrakcjach turystycznych, które pozytywnie przeszły proces certyfikacji.

W ramach projektu powstał dedykowany portal www.roztoczetravel.pl, gdzie można znaleźć przede wszystkim informacje o wszelkich atrakcjach na Roztoczu, szlakach rowerowych i pieszych, miejscach pamięci, zabytkach i kulinariach.

Całość konferencji jest dostępna na profilu FB LROT.

Drukuj