Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Coraz bliżej marki turystycznej „Roztocze”

Jak skutecznie promować Roztocze i jak planować wspólne działania – na te i wiele innych pytań starali się odpowiedzieć uczestnicy briefingu prasowego, który miał miejsce w Tomaszowie Lubelskim. Był on okazją do prezentacji idei opracowania koncepcji i wdrożenia zasad funkcjonowania marki turystycznej „Roztocze” obejmującej swoim zasięgiem dwa województwa – podkarpackie i lubelskie. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele samorządów z terenu powiatu lubaczowskiego, ze starostą Zenonem Swatkiem na czele (przyp.red.)

Udział w briefingu wzięli m.in.: marszałkowie województw Podkarpackiego i Lubelskiego – Władysław Ortyl i Jarosław Stawiarski oraz prezesi Podkarpackiej i Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej – Wioletta Rejman i Paweł Wójcik, a także burmistrz Tomaszowa Lubelskiego i prezes Euroregionu Roztocze Wojciech Żukowski.

Marszałek Władysław Ortyl nie krył zadowolenia z faktu wspólnej promocji Roztocza:

– Roztocze jest jedno i nie da się go fizycznie podzielić na dwie części. Dlatego też musimy zastosować wspólne działania promocyjne skierowane do całego tego obszaru. Cieszę się, że razem z województwem lubelskim będziemy realizować ten ważny projekt. Jako samorząd województwa musimy mieć na uwadze równomierny rozwój turystyki na Podkarpaciu i promować atrakcje turystyczne całego regionu, a Roztocze ma ogromny potencjał, który chcemy wykorzystać – mówił marszałek.

Marszałek Jarosław Stawiarski chce z kolei skorzystać z doświadczeń Podkarpacia, które skutecznie wypromowało już markę Bieszczady oraz stawiać na działania w internecie.

– Promując Roztocze chcemy postawić na media społecznościowe, bo są one dużą siłą i marka Roztocze powinna się tam bez wątpienia znaleźć. Za pomocą internetu chcemy pokazywać piękno tego miejsca i zachęcać turystów do przyjazdu, bo jest to piękna kraina, która jeszcze jest nieodkryta – powiedział Marszałek Województwa Lubelskiego.

Strategia „Roztocze – tutaj naturalnie odpoczywam” stanie się niezbędnym elementem dla zrównoważonego zarządzania turystyką i promocją tej destynacji turystycznej. Działania w ramach strategii będą prowadzone w kierunku wypracowania zasad współpracy pomiędzy samorządami, Roztoczańskim Parkiem Narodowym, parkami krajobrazowymi, stowarzyszeniami, przedsiębiorcami i mieszkańcami, w celu tworzenia oferty turystycznej, podnoszeniu jakości usług turystycznych oraz budowaniu rozpoznawalności marki w świadomości potencjalnych turystów.

Prace nad strategią są konsekwencją podpisanego w 2019 roku w Baszni Dolnej, listu intencyjnego, w którym marszałkowie województw podkarpackiego i lubelskiego wyrazili wspólną wolę podjęcia współpracy na rzecz stworzenia jednej wspólnej, spójnie zarządzanej marki turystycznej – Roztocze.

Roztocze położone na obszarze dwóch regionów – podkarpackiego i lubelskiego posiada duże walory przyrodnicze, jak: nietypowy klimat, dzika przyroda, ciekawa tradycja, bogata historia, szlaki turystyczne i doskonałe warunki do aktywnego spędzania wolnego czasu. Przez Roztocze przebiega część Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo, znajdują się tam miejsca i takie perełki, jak: Cerkiew w Radrużu, Uzdrowisko Horyniec Zdrój, cmentarze, wapienne krzyże bruśnieńskie, betonowe bunkry w lasach. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się odbywające się tam wydarzenia kulturalne, jak: Festiwal Dziedzictwa Kresów i „Folkowisko” w Gorajcu.

Roztocze to także najbardziej nasłonecznione miejsce w Polsce, tzw. Słoneczny Biegun Polski, które wyróżnia się również czystym powietrzem za sprawą olbrzymich kompleksów leśnych. W 2019 roku Transgraniczny Rezerwat Biosfery Roztocze został wpisany na Listę Sieci Rezerwatów Biosfery UNESCO.

Biorąc pod uwagę wszystkie atuty, marszałkowie liczą, że Roztocze będzie popularniejszym kierunkiem wśród turystów niż dotychczas. Strategia określająca kierunki oraz współpracę poszczególnych podmiotów na rzecz wspólnej promocji, ma odmienić sposób postrzegania tego miejsca w świadomości turystów i przyczynić się do lepszej jego promocji w kraju i za granicą.

Ofertę na realizację zadania publicznego związanego ze stworzeniem marki Roztocze pn. „ROZTOCZE – tutaj naturalnie odpoczywam” – opracowanie koncepcji i wdrożenie zasad funkcjonowania marki turystycznej, złożyła do Ministerstwa Rozwoju Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna przy pełnym poparciu i deklaracji współpracy ze strony Województwa Podkarpackiego oraz Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

 

Źródło: Biuro Prasowe UMWP, tekst.: D. Kozik

Fot/video: I.Buczko

 

 

Drukuj