Cyberbezpieczny samorząd
Powiat Lubaczowski realizuje projekt pn.: „Podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie” w ramach Konkursu Grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
Umowa o powierzenie grantu została podpisana w dniu 24.06.2024 r.
Projekt ma na celu podniesienie bezpieczeństwa informacji w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie przez poprawę odporności i umiejętność efektywnego przeciwdziałania oraz reagowania na incydenty w systemach informacyjnych.
W ramach projektu opracowana zostanie dokumentacja Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI). Prowadzone będą szkolenia dla pracowników i kadry zarządzającej podnoszące świadomość i kompetencje z obszaru cyberbezpieczeństwa. Zakupiony zostanie sprzęt niezbędny do zwiększenia poziomu cyberbezpieczeństwa. W ostatnim etapie realizacji projektu przeprowadzony zostanie audyt wdrożenia SZBI.
Efektem projektu będzie zapewnienie sprawnego i bezpiecznego działania systemów informatycznych oraz ochronę informacji. Ujęte zadania przyczynią się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa informacji przez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych. Pozwolą one zapewnić bezpieczeństwo przed przestępczością teleinformatyczną i cyberprzestępczością poprzez zwiększenie kompetencji pracowników z zakresu cyberbezpieczeństwa, zakup sprzętu i oprogramowania, aktualizację i audyt Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.
Projekt będzie realizowany przez 24 miesiące od dnia podpisania umowy o powierzenie grantu.
Wartość projektu: 842 000 zł.
Dofinansowanie z Unii Europejskiej (80%): 673 600 zł.
Dofinansowanie budżetu państwa (20%): 168 400 zł.
#FunduszeUE